Kütahya Dumlupınar 31 Ocak 2007
Ahmat Ömer Kaçar ve Nurettin Doğan
Yaşadığımız bilgisayar çağında bilgisayarın ne kadar önemli olduğunu düşünürsek, bilgisayar destekli eğitime okul öncesi dönemde başlanmalıdır.Okul öncesi döneminde (0-6 yaş) çocuklar hareketli, meraklı, hayalleri güçlü, duyarlı ve hiçbir dönemde olmadığı kadar da aktiftirdirler. Bu nedenle etkin bireyler yetiştirebilmek için çocukların büyüme, gelişme ve öğrenme ortamlarını nitelikli hale getirmek gerekmektedir. Bu eğitim amacının gerçekleşmesi de öğretmene, kullandığı araç gereçlere ve uygulamış olduğu yöntemlere bağlıdır.
Bilgasayarların öğrenme ve öğretme ile ilgili bütün faaliyetlerde kullanılması bilgisayar destekli eğitim olarak tanımlanabilir. Bilgisayar destekli eğitimin amacı, eğitimi bireyselleştirmektir. Ancak tartışılan konulardan biri çocukların bilgisayarla ne zaman tanışmaları gerktiğidir. Okul öncesi dönem bunun için uygun olabilir. Fakat çocuğun henüz okuma yazma bilmediği düşünülmelidir ve ona göre tedbirler alınmalıdır. Ayrıca bilgisayr amaç değil araç olmalıdır. Bu arada çocuğun bilgisayar başında ne kadar süre geçirmesi gerektiği, bağımlılık yapıp yapmayacağı, bilgisayar ekranı zararlı olabilir mi tartışmaları da göz önünde bulundurulmalıdır.
Afyonkarahisar İli Merkez İlçesi, ilköğretim okullarında anasınıfına devam eden altı yaş çocuklarına geometrik şekil ve sayı kavramı eğitimi verilerek bilgisayar destekli eğitimin eğitimdeki rolü araştırılmıştır. Bilgisayar destekli eğitim yöntemi ile eğitim alan grup geleneksel eğitim yöntemi ile eğitim alan gruba göre daha başarılı olmuştur.
bilgisayar destekli eğitim, çocukların zekalarını daha iyi kullanmaları ve daha etkili, verimli sonuçlar alınabilmesi açısından iyi bir yöntemdir.Yararlı bir şekilde kullanıldığı sürece öğrencilerin de memnun kalacağını düşünüyorum.
YanıtlaSil